Рекомендації та поради психолога
Педагогічні методи керівника гуртка що сприяють збереженню нормального стану дитини в період адаптації
1. Провести екскурсію- огляд навчально-виховного закладу РЦДЮТ в поєднанні з розповіддю про життя дітей у ньому
2.Утримуватись від негативних вчинків дитини
3.Хвалити новачка навіть за незначні вияви самостійності,за найменший успіх, чутливість до інших людей,досягнення у продуктивних видах діяльності
4.Зауваження слід висловлювати доброзичливим, спокійним тоном при цьому висловлювати впевненість, що надалі дитина діятиме правильно.
5.Задовольняти потребу дитини в увазі, турботі, терпінні.
6.Давайте дітям можливість виплескуати енергію (ігри).
Декілька добрих порад
1.Працюючи з дітьми, частіше згадуйте себе в дитинстві, вам буде легше їх зрозуміти.
2.Справедливість - головна дорога дорослого.
3.не сердьтеся довго на дитину- це не професійно.
ПОРАДИ БАТЬКАМ
Правила вибору гуртка для дитини:
1.
Враховуйте
інтереси дітей, а не власні.
Пам’ятайте, що ваша дитина має
обирати гурток за власним бажанням. Ваша думка може виступати як порада. Щоб
з’ясувати які інтереси у вашої дитини поспостерігайте за тим, що вона робить із
зацікавленістю. Про що частіше розпитує вас. Чим любить займатися, чим
захоплюється. Не обирайте певний гурток своєму синові або доньці тому що Ви
хотіли займатися в ньому.
2.
Враховуйте
психологічні особливості дитини.
Темперамент.
Темперамент дитини може допомогти у виборі
гуртка.
Діти-сангвініки, бажають відвідувати майже всі гуртки, їх
завжди цікавить щось нове, особливо на початку учбового року.
Вони намагаються записатися у велику
кількість гуртків, прагнуть всі відвідувати, але через певний час їхня
активність затухає, в силу свого темпераменту не вміють довести розпочату
справу до кінця. І в кінцевому результаті можуть зовсім нікуди не ходити, і
постійно казати, що їм нудно. Тому, допоможіть дитині обрати на початку
навчального року лише 2-3 найбільш улюблених, важливих гуртка для неї. Нехай
поступово у свій ритм життя вводить інші гуртки, якщо буде встигати.
Дітям-флегматикам зазвичай подобаються гуртки, на яких
необхідно проявляти зосередженість, увагу, витривалість. Такі діти досягають
неабияких результатів у гуртках: ліплення, малювання, вишивки,
конструюванні,грі
на музичних інструментів
а також у гуртках інтелектуального напрямку тощо.
Дитині-флегматику,
потрібен більший час і докласти більше зусиль щоб адаптуватися до театрального
гуртка, або лідерського. Тому що їм важко показувати, проявляти свої емоції та
почуття. Але за допомогою терпіння і наполегливості і власного бажання
діти-флегматики розкриваються і у таки гуртках.
Зазвичай, дітям-холерикам подобаються
відвідувати гуртки на яких вони можуть проявити свою неповторність, активність.
Це можуть бути лідерські, психологічні, театральні, вокальні гуртки. На
хореографічних гуртках такі діти виступають у сольних номерах. Психологи
рекомендують дітям-холерикам, які мають нестійку увагу, непосидючість, зверхактивність
займатися у гуртках ліплення, конструювання, малювання. На яких вони можуть
вчитися контролювати свою агресію, емоційність.
Діти-меланхоліки бажають
відвідувати театральні гуртки, гуртки журналістики або хореографічні гуртки,
гуртки музикальних інструментів, вокальні, психологічні – всі ті, на яких
вивчається, розкриваються внутрішній світ людини.
Такі діти можуть
блискуче розповісти вірш, виступити на сцені, написати неабияку картину або
оповідання.
І в то й же час,
вони являють собою найбільш вразливих дітей.
Діти-меланхоліки
досить чутливі, ранимі, можуть сильно переживати певні труднощі. Їм особливо потрібна
психологічна підтримка з боку батьків, педагогів та друзів. Вони розкриваються,
досягають неабияких результатів якщо їх підтримувати, хвалити. Ви можете
втратити добрі стосунки, якщо будете на таких дітей кричати, або вимагати
кращих результатів.
3.
Вміння
адаптуватися
Кожній дитині
потрібний час щоб адаптуватися: одній достатньо декількох занять, щоб звикнути
до нових умов гуртка, друга дитина сильно хвилюється, висловлює не бажання
ходити на заняття, починає засмучуватися, коли ви її залишаєте. Поясніть
дитині, що необхідний час, щоб звикнути до нових умов. Запитуйте, чи були на
заняттях діти, які сподобалися вашій дитині. Дружба та позитивне спілкування
між дітьми допомагає швидше адаптуватися. Виконуйте разом з дитиною завдання,
які дають на гуртку. Вирішуйте разом труднощі які виникають. Висловлюйте щиру
зацікавленість та пошану до інтересів своєї дитини. Тоді ваша дитина буде
систематично відвідувати гуртки, мати постійний цікавий розпорядок дня і
найголовніше – гармонійно розвиватися.
4.
Організовуйте
режим кожного дня дитини.
Є помилкою вважати,
що графік дитини має бути заповнений всілякими заняттями, гуртками, - головне,
щоб дитина „не тинялася”, „не вешталася” вулицями. Перевантаження режиму дня
дитини може призвести до хронічної втоми. При чому, порівняно з дорослим,
дитячий організм виснажується швидше. Тому не бажано перевантажувати життя
дитини. Ви маєте пам’ятати, що заняття у різних гуртках має приносити дитині
радість, розвиток і задоволення. Необхідно установлювати правильний розпорядок
дня та чередувати заняття з відпочинком. Особливо важливо, щоб дитина не менше
години щодня проводила на свіжому повітрі. Крім того, у дитини має бути просто
вільний час – під час якого дитина може погратися своїми іграшками, по-дитячи
помріяти. І обов’язково кожного дня намагайтеся приділити годинку для ваших
дітей. Цей час проведіть разом – спільно зробити, приготувати щось, пограти,
обов’язково невимушено поспілкуватися. Такі годинки-спілкування будуть
зберігати між вами і дітьми теплі довірливі стосунки.
Кожна дитина є
здібною. Треба пам’ятати, що здібності людини розкриваються лише в діяльності.
Тому заняття у улюбленому гуртку допоможуть і з’ясувати які саме здібності є у
вашої дитини, і допоможуть їх розкрити, удосконалити.
Рекомендації батькам гіперактивних дітей.
- У своїх відносинах
із дитиною дотримуйтеся „позитивної моделі”. Хваліть її в кожному випадку, коли
вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи . Це допоможе зміцнити в дитини
впевненість у власних силах.
- Уникайте
повторень слів „ні” і „не можна”.
- Давайте дитині
тільки одне завдання на певний відрізок часу ,щоб вона могла його завершити.
- Для підкріплення
усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
- Заохочуйте дитину
до всіх видів діяльності ,що вимагають концентрації уваги.
- Підтримуйте вдома
чіткий розпорядок дня . Час прийму їжі, виконання домашніх завдань і сну
повинний відповідати цьому розпорядкові .
- Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у
великих магазинах ,на ринках ,у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно
стимулюючий вплив.
- Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером .
Уникайте неспокійних , гучних приятелів.
- Оберігайте дитину від стомлення ,оскільки воно призводить до зниження
самоконтролю і наростання , гіперактивності .
- Давайте дитині
можливість витрачати надлишкову енергію . Корисна щоденна фізична активність на
свіжому повітрі :тривалі прогулянки ,біг ,спортивні заняття.
Немає коментарів:
Дописати коментар