Корекційно- розвивальна робота
“Ми – діти з планети здоров’я ”
Розвивальне заняття з елементами тренінгу
для дітей молодшого та середнього шкільного віку
Мета: надати учасникам
тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб
життя;
-
сприяти формуванню
у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я як однієї з найважливіших життєвих цінностей.
Основні завдання:
-
усвідомити актуальність
проблеми здоров’я ;
-
визначити складові
здоров’я;
-
отримати необхідну
мотивацію до збереження здоров’я як необхідної складової
життєдіяльності людини.
Обладнання і матеріали: наліпки, вирізані з кольорового паперу листочки, квіти, долоньки; картки
(здоров’я ); кружочки з паперу; плакат “Планета здоров’я ” фломастери, мультимедійний проектор.
Хід тренінгу
І. Емоційне налаштування.
1. Знайомство.
Психолог. А зараз
я пропоную вам дізнатися більше один про одного. Для цього проведемо гру “Ти - молодець”
Сьогодні до нас завітало цікаве звірятко – це ведмедик на
ім’я Здоров’ятко
(демонструється іграшка).
Кожен із вас називає своє ім’я і розповідає чим він
любить займатися у вільний час. Починаємо зі слів: “мене звати… Я люблю…читати”. У відповідь усі промовляємо : “Ти –
молодець!” і піднімаємо в гору великий палець. Почнемо з мене.
2. Правила роботи групи.
- бути позитивними
- бути активними
- не критикувати
- поважати думку товариша
- правило піднятої руки
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми.
Для того щоб дізнатись тему нашого заняття давайте
складемо із літер слово.
ДЗОРВ’ОЯ(здоров’я ).
Отже тема заняття “Ми – діти з
планети здоров’я ”
3. Мозковий штурм “Здоров’я - це”
Мета : активізація мислення, залучення до спільної діяльності,
усвідомлення поняття “здоров’я “.
Коли ми вітаємось один з одним, ми говоримо”Здрастуй!”, “Доброго дня! ’”,
“Доброго здоров’я ”. таким чином ми бажаємо здоров’я .Що ж таке здоров’я?
Кажіть усе, з чим асоціюється слово здоров’я, “здоровий спосіб життя”.
Після мозкового штурму психолог дає визначення поняття “здоров’я”.
Здоров’я – стан повного фізичного, духовного і
соціального благополуччя а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.
Здоровий спосіб життя
- це спорт, корисна їжа,здоровий відпочинок, позитивні емоції.
ІІІ. Інформаційне повідомлення.
4.Вправа-гра “Складові здоров’я”.
Вибрати правильне твердження плескаючи один раз в долоні
Психолог.
Приготуйте свої долоні. Якщо те , що я називаю є ознакою здоров’я, ви хлопаєте в долоні, а якщо ні – то не хлопаєте.
Нічого не болить,
добрий настрій , біль у горлі
, вільні рухи , пружні м’язи, дратівливість, кашель,
дзвінкий голос , шкідливі звички
, добрий апетит, режим дня,
спорт, недотримання режиму , вживання немитих овочів і фруктів, ранкова зарядка , рухливі ігри.
Висновок . З усіх названих складових здоров’я ми повинні черпати позитивні емоції,
бажання бути здоровими.
Отже здоров’я залежить
від того , як ми поводимося, що їмо, як виконуємо режим дня.
Відеоролик “Охоронці здоров’я ”
4. Вправа “Звички корисні та
шкідливі”.
Психолог .1. Які корисні звички ви знаєте? (діти на наліпках пишуть, називають і приклеюють на
конверт)
(Вмиватися, їсти в один і той самий час, гуляти на
свіжому повітрі).
Чому їх називають корисними? (вони корисні для здоров’я людини).
2. Що відноситься до шкідливих звичок? (діти на наліпках пишуть, називають і приклеюють на
конверт)
(алкоголь, тютюнопаління, їсти багато солодкого, близько
сидіти біля телевізора, лежачи читати).
Чому їх так назвали?(наносять
шкоду організму людини).
5. Вправа – дослід “Моє здоров’я ” (розривання кружочків)
Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу на
його первісний стан. Так , він чистий, гладенький, цілий. У вас на столах
лежать аркуші паперу. Уявіть, що ці кольорові кружечки – це ваше здоров’я .
Давайте спробуємо розірвати їх. Легко вони розірвались?
А тепер спробуйте зробити так, щоб цей кружечок (уявне ваше здоров’я ) став знову цілий.
Отже , ми бачимо, що листок не можна відновити до тієї
форми, в якій він був. Так само і наше
здоров’я , якщо на нього впливають шкідливі звички. То ми не
можемо його відновити. Вони знищують здоров’я людини.
Якщо ви хочете вести здоровий спосіб життя, то ….
6. Відгадування загадок
7. Конкурс “Хто більше?”
На початку кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по
черзі напишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим дня, загартовування , зарядка, спорт.
Передавайте аркуш один одному після того як запишете
кожен по слову. Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише
найбільшу кіль кість слів , що відповідатимуть темі.
Діти виконують завдання
Психолог. Давайте прочитаємо ці слова, які
ви записали на аркуші і визначимо ряд-переможець.
8. Гра-фокус “Збери планету
здоров’я ”
Мета: активізувати участь дітей у роботі над плакатом “Планета Здоров’я ”, усвідомити учасникам те, у яких їхніх діях і поведінці
виявляється здоровий спосіб життя.
Діти заплющують очі. Тренер у цей час прикріплює плакат “Планета Здоров’я ”
Психолог. З яких складових утворилася “Планета Здоров’я ”?
Повторення складових
Здоров’я: (зарядка , спорт…..)
Діти прикрашають “Планету
Здоров’я ” квітами, листочками, своїми долоньками вирізаними з
кольорового паперу.
9. Притча про цінність часу
10. підведення підсумків.
1. Які знання ви отримали?
2.Чи використаєте
ці знання в особистому житті?
Всі разом . Будьте здорові!
Корекційно-розвивальне заняття
“Умій
дружити”
для учнів 5-6 класу
Мета: сприяти позитивній , дружній атмосфері,взаємодопомозі,
довірі, доброзичливому і відкритому спілкуванню дітей з ровесниками;
- розвивати мовлення,
висловлювати власну думку під час спільної діяльності;
- учити дітей
співпраці, дружній стиль спілкування;
- закріпити уявлення
учнів про дружбу, про важливість дружби.
Основні види робіт:
- Елементи тренінгу;
- виконання вправ у
парах;
- вправи;
- ігри
1.Знайомство «Я хочу розповісти про себе…»
Психолог:
Вам потрібно коротко само презентувати
себе (ім’я та про своє захоплення).
2.Бесіда
Психолог. Діти, скажіть мені,
будь ласка,чи може людина жити на світі зовсім сама? Коли цікавіше щось
робити : коли ти один чи разом? Так, добре, коли ми всі разом.
3. Вправа “Закінчи речення”
Діти
стоять у колі
разом із психологом.
Той повідомляє правила
гри. Завдання кожного гуртківця, який
отримує м’яча, – повторити початок
речення «Друг – це той,
хто…» і закінчити
самостійно. Починає психолог,
діти підхоплюють.
Друг – це той,
хто:
допоможе
тобі, коли тяжко;
буде
поряд у біді
й радості;
піклується
про тебе;
розуміє
тебе;
підтримує
тебе в добрих
справах;
цінує
дружбу;
зберігає
твою таємницю;
не
лише обіцяє, а
й обов’язково виконує
обіцянки;
знає та
вміє багато цікавого,
і навчить тебе;
допомагає
тобі у навчанні
тощо
Потім
діти сідають на
стільці, що стоять
по колу. Психолог
роздає їм різнокольорові кружечки,
на зворотній стороні
яких написані прислів’я
про дружбу.
4.Гра «Знайди
собі пару»
Усі
за сигналом психолога
знаходять собі пару
за кольором кружечка
і сідають поряд.
Психолог:
Діти, народ
у нас дуже
мирний, і за
багато століть придумав
незліченну кількість прислів’їв
та приказок про
все на світі,
а також про
дружбу. Зараз ви
почитаєте деякі з
них. Спробуйте запам’ятати.
Гуртківці визначаються
і по черзі
один із пари
голосно читає
5. Вправа
«Прочитай прислів’я»
З
другом веселіше в удачі, легше
в біді
Старий
друг кращий від
нових двох
Друзі
пізнаються в біді
Дружба,
як скло, – розіб’єш,
не склеїш
6. Вправа «Визначте
риси справжнього друга»
На
столі перед кожним
гуртківцем лежать різнокольорові клейкі папірці, напишіть на них різноманітні позитивні
риси людини: доброта,
щирість, надійність, чесність,
порядність,
відповідальність, справедливість, працьовитість.
7. Гра “Малюємо
разом”
Дружба завжди виникає із взаємної симпатії.
Наприклад у малят така симпатія часто виявляється у бажанні поділитись
солодощами. Ви також вмієте поділитись одинз одним, а чи вмієте ви ділитися
увагою і почуттями? Щоб це перевірити
проведемо вправу “Малюємо разом”. Перед вами метелики, поділіться між собою
олівцями. Тримаючись вдвох за один олівець, постарайтесь розмалювати його.
8. Вправа «Квітка
дружби»
Дітям
пропонують визначити риси,
притаманні справжньому другові,
з них слід
створити «квітку дружби».
9. Творче завдання створити
плакат “Cправжня
дружба”
10. Підсумок заняття
Діти, В.
Сухомлинський сказав: “Дружба –
це школа виховання людських почуттів… У дружбі ми віддаємо сили своєї душі
іншій людині і від цього самі стаємо кращими” – а тепер усі разом зробимо
висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного
другого рядочка ви будете добирати самі в риму.
Щоб могли ми гарно
жити, треба вчитися …(дружити)
А не кидатись
словами, щоб не стати …(ворогами)
І запам’ятай собі – з
другом легше у …(журбі)
Друг нас виручити
може, у біді він …(допоможе)
А як пісня, жарт чи
сміх – радість ділиться на …(всіх)
Друг нас може
захистити може з класом …(помирити)
Друг не стане
кепкувати і на людях нас …(повчати)
А як сварять всі
навкруг – йде на захист справжній …(друг)
І ніколи не забудь! Й
ти для друга – вірним…(будь)
Й ще одне запам’ятай
: друзів ти…(не забувай)
Знай ,моя дитино мила, дружба – це велика …(сила
Немає коментарів:
Дописати коментар